Hotline: 0800 - 490 06Nieuwsbrief Gratis levering vanaf €20 Service

FAQ

Overzicht

  1. Mijn account & onze nieuwsbrief
  2. Bestellingen
  3. Levering
  4. Herroeping/retourneren
  5. Betalen

Mijn account & onze nieuwsbrief

Hoe kan ik een account aanmaken?
Dat gaat vrij eenvoudig. Klik rechts boven op “Mijn account” en registreer je als nieuwe klant. Binnen een paar stappen heb je jouw eigen account aangemaakt. Je kunt ook eerst je winkelwagentje vullen en tijdens het bestelproces een account aanmaken.

Wat zijn de voordelen van een persoonlijk account?
Je hoeft maar een keer alle gegevens in te vullen, in de toekomst kun je eenvoudig inloggen en alle gegevens voor het plaatsen van een bestelling zijn al bekend. Bovendien kun je in jouw account je bestelgeschiedenis zien en producten aan jouw verlanglijstje toevoegen.

Kan ik ook zonder account bestellen?
Ja, ook dit is mogelijk. Start het normale bestelproces vanuit jouw winkelwagentje en kies dan voor de optie “zonder account bestellen”.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat moet ik nu doen?
Ga naar “Mijn account” en klik op de button “Wachtwoord vergeten?”. Of klik hier op Wachtwoord vergeten. Hier vul je jouw e-mailadres in, vervolgens ontvang je een mail in jouw inbox. Mocht dit niet werken, stuur dan een mail naar info@pinkorblue.be

Hoe kan ik mijn afleveradres veranderen?
Log in op jouw account en ga naar “Mijn afleveradressen”. Hier kun je jouw huidige afleveradres wijzigen/verwijderen, maar ook een nieuw afleveradres toevoegen.

Hoe kan ik mijn e-mailadres en/of wachtwoord veranderen?
Log hiervoor in op jouw account en ga naar “Mijn inloggegevens”. Hier heb je de opties om jouw e-mailadres of jouw wachtwoord te veranderen.

Ik wil de nieuwsbrief ontvangen, waar kan ik mij hiervoor aanmelden?
Klik hier om je aan te melden voor onze nieuwsbrief. Vul vervolgens jouw e-mailadres in. Je ontvangt een bevestigingsmail in jouw inbox. Klik op de bevestigingsmail, hierna zul je in de toekomst ook kunnen profiteren van onze acties en aanbiedingen.

Bestellingen

Hoe kan ik bestellen?
Leg de gewenste producten in het winkelwagentje, klik vanuit je winkelwagentje op de knop “verder”. Vul vervolgens alle velden in. Kies de gewenste betaalmethode en rond de bestelling af. Je ontvangt een bevestigingsmail in jouw inbox. Let op dat bij de betaalmethode Vooruitbetaling, de bestelling bewerkt wordt, nadat het geld overgemaakt is. Mocht je problemen hebben met het plaatsen van een bestelling, stuur dan een mail naar info@pinkorblue.be of bel 0800 – 490 06.

Wat voor producten vind ik op pinkorblue.be?
pinkorblue.be biedt een ruim assortiment aan met meer dan 30.000 artikelen. Van autostoelen, kinderwagens tot aan luiers, kleding en speelgoed van vele bekende en hoogwaardige merken. De shop is opgebouwd uit de volgende categorieën:


· Kinderwagens, fietsstoeltjes en draagzakken
· Autostoelen
· Verzorgingsproducten voor mama en kind
· Voeding
· Kinderkamer
· Speelgoed
· Baby- & kindermode evenals zwangerschapsmode


Neem een kijkje in onze shop en ontdek zelf wat pinkorblue allemaal te bieden heeft, bovendien wordt jouw bestelling al vanaf € 20,- gratis thuisbezorgd!

Wat moet ik doen bij ontvangst van een defect product?
Neem a.u.b. contact op met onze klantenservice door te bellen naar 0800 – 490 06 of stuur een mailtje naar info@pinkorblue.be.

Wat moet ik doen als ik een afleveradres buiten België heb?
Op pinkorblue.be kunnen alleen bestellingen die in België geleverd worden aangemaakt. Mocht je buiten België iets willen bezorgen, bestel dan in onze andere webshops:
· Duitsland – www.babymarkt.de
· Oostenrijk – www.baby-markt.at
· Zwitserland – www.baby-markt.ch
· Nederland – www.pinkorblue.nl
· Frankrijk – www.roseoublue.fr
· Italië – www.pinkorblue.it
· Spanje – www.rosaoazul.es
· Zweden – www.pinkorblue.se
· Denenmarken – www.pinkorblue.dk
· Finland – www.pinkorblue.fi
· Polen – www.pinkorblue.pl
· Tsjechië – www.pinkorblue.cz

Het product dat ik wil is op het moment uitverkocht, kan ik het alsnog bestellen?
Klik op de productpagina op het envelopje met “houd mij op de hoogte”. Je ontvangt een e-mail als het product weer op voorraad is.

Kan ik nog wat aan mijn bestaande bestelling toevoegen?
Achteraf kunnen alleen producten aan een bestelling worden toegevoegd als er gekozen is voor de betaaloptie “Vooruitbetaling”. Dit kan als het bedrag nog niet overgemaakt is. Stuur hiervoor een e-mail naar info@pinkorblue.be met het gewenste product en het bestelnummer waar dit product aan toegevoegd moet worden.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Stuur hiervoor een e-mail naar info@pinkorblue.be met het bestelnummer. Wij kunnen de bestelling annuleren zolang deze nog niet als zodanig verwerkt en verzonden is. Mocht het pakket al onderweg zijn, dan kun je deze het beste aan de deur weigeren. Het wordt dan automatisch aan ons geretourneerd.

Levering

Wat zijn de verzendkosten?
Wij verzenden met PostNL.

Verzendkosten:

PostNL
De verzendkosten zijn €6,35
Alle bestellingen met een bestelwaarde vanaf €20,- worden gratis geleverd!


Hoe worden bestellingen die geleverd worden door een derde partij verwerkt?
Je ontvangt een telefoontje om een afspraak in te plannen. Daarom is het belangrijk dat je jouw telefoonnummer invult bij het plaatsen van de bestelling. De levertijd is gemiddeld 2 - 4 weken.

Mijn bestelling was niet compleet. Waarom heb ik (nog) niet alles ontvangen?
Bestellingen die uit meerdere producten bestaan kunnen in meerdere pakketten verstuurd worden. Uiteraard proberen wij alles in zo min mogelijk pakketten te versturen, om logistieke reden kan het voorkomen dat het over meerdere pakketten wordt verdeeld. Je ontvangt een of meerdere track en trace codes om de status van de levering te kunnen volgen. Heb je binnen aanzienlijke tijd nog niet de gehele bestelling of een e-mail van ons ontvangen, stuur dan een e-mail naar info@pinkorblue.be met jouw bestelnummer.

Ik heb besteld, maar waarom heb ik niets ontvangen?
Welke betaalmethode heb je gekozen (Sofort, PayPal, Creditcard of Vooruitbetaling)? Bij Vooruitbetaling wordt de bestelling pas verzonden nadat het bedrag bij ons is aangekomen. Het kan ook voorkomen dat de door bijvoorbeeld een storing niet aangekomen is. Controleer of het geld is afgeboekt en of je een bestelbevestiging van ons hebt ontvangen. Bij vragen/opmerkingen kun je natuurlijk altijd mailen naar info@pinkorblue.be

Kan ik een track en trace code ontvangen?
De track en trace code wordt automatisch verzonden aan het e-mailadres waarmee besteld is, zodra de bestelling ingepakt is.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?
Door logistieke redenen is het niet mogelijk om de bestelling zelf op te komen halen.

Herroeping/retourneren

Herroeping
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen nadat je het bestelde artikel hebt ontvangen. Bij een bestelling van meerdere artikelen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen.

Ga tijdens deze bedenktijd a.u.b. wel zorgvuldig om met het artikel en de verpakking. Let op dat je het product test, zoals je dat in een winkel ook doet of mag doen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de artikelen vast te stellen.

Je maakt gebruik van je herroepingsrecht als je ons schriftelijk per post of per e-mail op de hoogte stelt van jouw herroeping. Onze adresgegevens zijn: info@pinkorblue.be – pinkorblue.be, Wulfshofstraße 22, 44149 Dortmund, Duitsland

Hoe ziet het traject voor terugbetaling eruit in geval van herroeping?
Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zullen wij zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen alle reeds betaalde bedragen (inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending) terugbetalen. Hier geldt ten alle tijden dat de kosten voor retour zenden voor rekening van jou, de klant, zijn.

- Het hier genoemde traject voor terugbetaling gaat in op het moment wanneer wij door jou op de hoogte gesteld zijn van je herroeping.

- Wij als ondernemer betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk ingestemd hebt met een andere wijze van terugbetaling. Voor zulke terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij jouw artikelen hebben ontvangen of je hebt aangetoond dat je de artikelen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Hoe gaat retourzending precies in zijn werk in geval van herroeping?
Ontvangen artikelen dien je niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit om te overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld terug te sturen. Je bent op tijd wanneer je de artikelen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Mocht je producten terug willen sturen,  dan kan dit als volgt; pakketten kunnen in het dichtstbijzijnde postkantoor of businesspoint van PostNL met vermelding van onderstaand adres afgegeven worden:

pinkorblue.be
Postbus 20189
8000CD Zwolle
Nederland

Je kunt voor jouw herroeping gebruik maken van het modelformulier voor Herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Als je van deze mogelijkheid gebruik maakt, sturen wij je zo spoedig mogelijk per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je herroeping te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Kijk voor verdere informatie in onze Algemene Voorwaarden.

Betalen

Welke betaalmethodes zijn er?

De volgende betaalmethodes staan tot je beschikking:
Sofortbanking
• PayPal
• Creditcard (Visa, Mastercard)
• Vooruitbetaling

Wat is het rekeningnummer van pinkorblue?
Ons bankrekeningnummer luidt:

Bank: Sparkasse Dortmund
IBAN: DE61440501990001315706
BIC: DORTDE33XXX

Hoe werkt Sofortbanking?

Sofortbanking biedt hoge comfort bij de betaling van je bestelling en is voor jou als klant niet alleen gratis, maar biedt ook andere voordelen:

Automatisch invullen van je bestelgegevens
Betalen zonder dat je andere software nodig hebt
Snellere levering
Geen creditcard nodig
Geen registratie nodig
Geen extra kosten
Verhoogde beveiliging tegen identiteitsdiefstal

Meer informatie vind je hier: www.sofort.com

Wat is PayPal?
PayPal zorgt ervoor dat je makkelijk, veilig en snel kunt betalen als je online koopt en verkoopt. PayPal is gratis voor kopers. Alleen betalingen in een andere valuta brengen kosten met zich mee.

Met PayPal kan elke particulier en onderneming met een e-mailadres gemakkelijk en goedkoop betalingen verrichten zonder dat jouw persoonlijke bank- of betaalgegevens worden gedeeld met de koper of verkoper. Je hoeft je creditcard niet bij de hand te houden om te betalen. Jouw bankrekening of creditcardnummer is immers al veilig opgeslagen in jouw PayPal-rekening dus het is niet nodig jouw bankgegevens in te voeren. PayPal biedt meer dan alleen jouw gegevens veilig te bewaren. Als de goederen nooit bij jou aankomen of niet aan de beschrijving voldoen, biedt de PayPal-aankoopbescherming in de meeste gevallen volledige dekking voor jouw online aankopen. Directe online betalingen met PayPal worden snel op de rekening van de verkoper bijgeschreven.

Overigens: PayPal geniet groot vertrouwen bij kopers en verkopers. Meer dan 1 miljoen Belgen betalen al met PayPal en wereldwijd heeft PayPal meer dan 230 miljoen rekeningen in 190 landen.

Open kosteloos een PayPal rekening en koppel deze met je bankrekening of je creditcard – op die manier wordt jouw volgende aankoop bij pink or blue nog eenvoudiger.

De maximale inkoopwaarde is €2000,-  met een uitzondering op kinderkamers, hier ligt de grens bij €3000,-.
Kijk voor verdere informatie over PayPal op: www.paypal.be

Hoe werkt de betaalmethode vooruitbetaling?
Bij een vooruitbetaling is het zo dat we jouw bestelling kunnen versturen, zodra jouw betaling door ons systeem geregistreerd is.
Wij vragen jou, om het totaalbedrag naargelang je bestelling over te maken.

De gegevens die je nodig hebt om een betaling te maken (jouw bestelnummer en het totaalbedrag), kun je terugvinden in de e-mail met de bestelbevestiging die je van ons ontvangen hebt. Vervolgens kun je het totaalbedrag overmaken naar:

Sparkasse Dortmund
Naam rekeninghouder:  pink or blue
IBAN: DE61440501990001315706
BIC/SWIF: DORTDE33XXX

Begunstigde: pink or blue
Omschrijving 1: Jouw bestelnummer (BE...)
Omschrijving 2: Naam rekeninghouder

Hoe betaal ik via creditcard?
De betaling verloopt eenvoudig door gebruik te maken van een creaditcard: VISA of Mastercard. Jouw creditcardgegevens worden versleuteld via de veilige 128-bit SSL-methode. Pinkorblue.be verstuurt deze gegevens over een snelle verbinding naar de betreffende datacenters. Is jouw creditcard beveiligd met een 3D-Secure code (bijvoorbeeld de Visa of Mastercard SecureCode), dan moet jij je hiervoor eenmalig registeren bij jouw eigen bankverbinding, vervolgens kun je de persoonlijke code bij alle toekomstige betalingen gebruiken.

De afboeking gebeurt pas op het moment dat de bestelling verstuurd wordt. Alleen het totaalbedrag van de producten die daadwerkelijk verstuurd worden, worden afgeboekt. Op de dag van verzenden ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail.

Maak gebruik van een eenvoudige en veilige manier van betalen, zonder extra kosten die in rekening gebracht worden. De maximale inkoopwaarde voor het betalen met creditcard bedraagt € 1.000,-